Træn når det passer dig

Hos Fitness på 1. tilbydes både styrke- og kredsløbstræning.

Jeg kan give dig personlig rådgivning og tilrettelægge et træningsprogram der løbende vil blive fulgt op på.

Du får egen nøgle til centret, så du kan træne når det passer dig. Du kan træne i centret mellem kl. 05.30 og 22.00 hele ugen.

For at komme igang med at træne, skal du blot medbringe behageligt træningstøj, indendørssko, håndklæde til aftørring af sved, samt en drikkeflaske.

Som ældre medlem kan jeg hjælpe med at lægge et træningsprogram, så du kommer godt i gang. Du behøver ikke at være medlem af Ældresagen, for at træne hos mig.

Få socialt samvær og træn i lyse og rare omgivelser.

Hvorfor er det sundt at træne?

Fysisk aktivitet er vigtig fordi kroppen forfalder. Træning og fitness hjælper med at styrke den og forberede dig bedst muligt på alderdommen.

Ved konditionstræning bliver hverdagen lettere, da forbrændingen sættes op (cal.), udholdenheden forlænges og du kan klare mere i længere tid.

Det er aldrig for sent at starte til træning, din krop kan klare det, du skal bare huske at lytte til dens signaler.

Træning forebygger livsstils sygedomme, skaber flere hvide blodlegmer og hjælper til at holde kroppen sund og stærk.

Med styrketræning styrker du blandt andet:

  • livskvaliteten
  • livsstils sygdomme
  • forbedrer fysisk og psykisk velvære
  • sundheden og forebygger sygdomme
  • reaktionsevnen
  • balanceevnen
  • mindsker risikoen for brud ved knogleskørhed
  • forsinker udviklingen af bl.a. Parkinson

Junior træning – fra 13 til 14 år

Pas godt på din krop – den skal holde i mange år!

Fitness og styrketræning kan hjælpe dig med at:

  • fremme vægttab
  • stabilisere vægten
  • øge fysisk velvære
  • hjælpe til at regulere appetit og spisevaner
  • øge indlæringsevnen
  • øge selvtilliden og dit selvværd
  • få større overskud i hverdagen
  • få en sund livsstil

Genoptræning

Har du fået en skade? Så er det vigtigt at du ikke går i stå!

Fitness på 1. har de nødvendige træningsmaskiner samt erfaring til at hjælpe dig på godt på vej. Tal dog altid først med din læge omkring et genoptræningsforløb.

Et genoptræningsforløb hjælper dig ikke kun fysisk, men også psykisk.

Typiske skader:

  • Brud
  • Led
  • Rygproblemer
  • Diskusprolaps
  • Knæoperationer
  • Hofteoperationer
  • Ledskader
  • Knoglebrud